Introduktion
Velkommen til Syndikatet
Hej med dig og velkommen til. Hermed lige et par nyttige informationer om Syndikatet til at komme igang på. Hvis du ikke allerede er medlem af Syndikatet så kontakt os her for at høre nærmere om mulighederne. Og tag hellere en kop kaffe før du læser videre – det er et længere skriv…
Kom ind og hils på os alle
Vi har vores eget lille intranet på kommunikationsplatformen Slack. Hvis du gerne vil følge med i hvad der sker på stedet, med events, madordninger, og meget andet sjov, så er det her du skal være.
Du får oprettet en bruger ved at sende en mail til kontakt@aalborgsyndikatet.dk med den email som du foretrækker at bruge, så modtager du et oprettelseslink på samme mailadresse. Når du har fået adgang kan du med fordel også uploade et profilbillede og skrive et par ord om dig selv og hvad du laver.
Adgang til syndikatet
Syndikatet er åbent, når der er folk i bygningen. Fordøren vil typisk være åben, mellem 8.00 og 17.00, men det er tilladt at benytte Syndikatet i alle døgnets 24-timer.
Nøgler til Syndikatet udleveres kun til Syndikatets beboere og må ikke overleveres til andre “ikke-beboere”. I tilfælde af at du mister/taber din nøgle er det vigtigt at du siger det, så vi ikke risikerer indbrud mv.
Hvis du er den sidste der går, så husk at:
- Lukke alle vinduer – Husk mødelokalet!
- Slukke for lyset
- Låse alle døre – Også den ved trappen.
Sådan printer du
Hvis du er på vores netværk er det oftest muligt at fremsøge printerne på din computer. De hedder OKI og Epson ET-4750 og burde være mulige at vælge når du trykker print. Hvis ikke du kan fremsøge printerne skal du oprettes i vores alternative printsystem Ezeep. Ja, man glemmer meget hurtigt, hvordan man staver til det, men man kan heldigvis installere et lille program, der kører i baggrunden så man ikke skal gå og huske på en webadresse. Det kan du hente her: https://www.ezeep.com/download/
Printer du via Ezeep skal du have en brugerprofil for at kunne printe. Det får du ved at skrive til kontakt@aalborgsyndikatet.dk og bede om printeradgang. Indtil videre er print inkluderet i prisen under en slags “fair-use” tankegang. Hvis det viser sig at du har et stort printbehov på over 100 sider om måneden, så giv lige besked, så finder vi en fornuftig løsning på det.
Sådan booker du et mødelokale
Her på stedet bruger vi Google Calendar til at booke vores mødelokaler. Det betyder at du bliver inviteret til en google kalender som alle på kontoret har adgang til. Kalenderen hedder Syndikatet – Meeting Room Booking. Send en mail til kontakt@aalborgsyndikatet.dk med den mail/googlekonto, der skal inviteres. Så modtager du efterfølgende en invitation. Har du ikke allerede en google konto, så læs her, hvordan du opretter en konto med din eksisterende mail adresse.
Man booker et lokale ved at oprette en begivenhed med Lokalets navn – Virksomhedsnavn og dit navn i titlen. Det er først til mølle princippet der er gældende, men vi opfordrer til en vis fleksibilitet, hvis der er flere møder der ligger oveni hinanden – Det plejer at være muligt at finde løsninger der passer alle. Bemærk at begivenheden er synlig for alle der har adgang til kalenderen.
Vi har i alt 4 mødelokaler, som vi kalder:
- The Locker Room – plads til 6-8 personer (Velegnet til kundemøder større konferencekald)
- The Shower – Plads til 2-4 personer (Velegnet til skype og telefon og kortere møder)
- The Sauna – Plads til 2 personer (Velegnet til skype og telefon)
- The Event Room – Plads til op til 30 personer (Velegnet til workshops og meet-ups)
Hvis der i øvrigt er arrangementer, foredrag, gå-hjem møder og lignende, så bliver det typisk også booket i mødekalenderen.
Events og arrangementer
Der afholdes i løbet af året en del arrangementer hos Syndikatet. Dette er typisk i Salen, hvis det er udenfor normal arbejdstid og i eventrummet eller kantinen, hvis det er indenfor normal arbejdstid.
Som medlem af Syndikatet er det muligt at låne eventlokalet til firmaarrangementer eller private arrangementer. Det kan du læse mere om her: Syndikatets Eventlokale
Oprettelse på hjemmeside
- Derudover vil vi meget gerne have et logo til anvendelse på hjemmesiden. Gerne i kvadratisk format, i minimum 400x400px – filstørrelsen gerne være så lille som mulig (50-250KB)
- Logo og virksomhedsbeskrivelse (dansk og engelsk) til brug på hjemmesiden
- Eventuelt links til sociale medier, hjemmesider og andre kanaler som du gerne vil have udstillet på siden.
navn til post og skiltning
Da du formentlig også får noget post eller pakker fra tid til anden, så skal vi have modtagerens navn på vores postkasse. Så hvis du gerne vil have at der står noget andet på postkassen end dit firmanavn, så giv besked til os. Postkassen tømmes et par gange om ugen og eventuelle breve lægges på bordet ved kaffehuset.
Snik snak og længere samtaler
Vi kan godt li’ at snakke på Syndikatet. Og det skal der være plads til. Men for en god ordens skyld henvises der til mødelokalerne, hvis der er længere samtaler eller online møder. Og det er absolut tilladt at bede folk om at dæmpe sig lidt eller flytte samtalen til et andet lokale, hvis der bliver for meget snik-snak. Det kan jo ske.
Morgenmad frokost og Kantine
Fra tid til anden er der nogen der får lyst til morgenbrød og køber lidt ekstra. Vi plejer at stille det op ved kaffemaskinen i Salen, og når det står dér er det frit for alle at tage et rundstykke og/eller et stykke kage – Hvis der er morgenbrød annonceres det ofte på Slack.
Frokost bestemmer man selvfølgelig selv, hvornår man spiser. Men typisk trækker folk mod kantinen mellem 11.45 og 13.00. Vi har to små køleskabe, hvor det er muligt at stille sin madpakke eller stumperne til det højtbelagte smørrebrød. Sørg for at rydde op i dine egne ting i køleskabet fra tid til anden. Hvis/når køleskabet bliver helt fyldt op ryddes der grundigt op (Med andre ord er der meget, der bliver smidt ud).
Hvis man har brug for forplejning til et møde eller lignende, leverer de gerne fra Cafeministeriet, der ligger på Mølleplads. Alternativt er der selvfølgelig masser af muligheder for at få noget god mad i nærheden.
Parkering og cykler
I forhold til bilparkering er centrum desværre ikke helt let at navigere rundt i, men der er dog mange parkeringsmuligheder i området. Tag evt. et kig på siden Parkopedia for at se, hvilke parkeringsmuligheder der passer dig bedst. De parkeringspladser der oftest bliver brugt af besøgende, er ved Friis, Føtex, Th. Sauersplads eller ved borgmesterkontoret efter kl 15.00 – Men vær obs. på skiltene og sørg for at parkere efter foreskrifterne – de er hurtige med bødeblokken her i midtbyen.
Cykelparkering er noget lettere. Sæt dem gerne i cykelstativerne i gården og ikke i gangarealerne udenfor. Så er det let at komme omkring udenfor.
Forsikring, skader og tyveri - Nødudgange mv.
Vi har et åbent kontor. Det betyder at der kommer mange mennesker forbi. Vær derfor opmærksom på hvad du lader ligge frit fremme. Vi har dog ikke tidligere oplevet problemer med tyveri eller lignende, men brug almindelig sund fornuft.
Hvis der afholdes arrangementer i Salen vil dette blive annonceret på forhånd. Den som afholder arrangementerne skal være tilstede og skal, i det omfang det er muligt, kunne stå inde for de personer, der inviteres indenfor på vores alle sammens fælles arbejdsplads.
Lad være med at stille ting i vejen, der blokerer brandveje og nødudgange.
Fortrolighed
Hav respekt for at der er nogle virksomheder, der arbejder med fortrolige projekter. Så lad være med at snage alt for meget i andres arbejdsområder. Det er dog beboernes eget ansvar at sørge for at ting, der bør holdes fortrolige, bliver holdt fortroligt. Dvs. Sørg for at sætte password på computeren, hold fortrolige samtaler i mødelokalerne og skjul fortrolige dokumenter mv.
Når det så er sagt vil vi, på Syndikatets vegne, opfordre alle til, ikke at være bange for at dele og tale om jeres projekter med andre på kontoret. Tværtimod vil vi opfordre alle til at dele mangt og meget. Også problemer og udfordringer såvel som smarte løsninger og andet, der måtte være interessant for andre på kontoret – Husk at langt størstedelen her, interesserer sig for teknologi og smarte løsninger.
Internet
På Syndikatet får vi internet fra Stofa – Yes, we know… Men, hastigheden er 1000/100 Mbps og der er trådløs adgang på hele kontoret. Password kan fås ved henvendelse til IT-Mesteren – AKA Christoffer Mørch. Der er ligeledes adgang til netstik langs væggene i Salen. Hvis du har behov for flere kabler i dit arbejdsområde er du velkommen til at medbringe en switch – Den skal dog godkendes af IT-mesteren før anvendelse.
Leave No Trace
Helt generelt har vi en “leave no trace” politik på kontoret, hvilket betyder at man rydder op efter sig selv, hvor end man er. Man sørger for at holde sit eget bord/område pænt og ryddeligt og det er absolut tilladt at kommentere det, hvis der er for meget rod. Det betyder også at:
- Man fylder, starter og tømmer opvaskemaskinen når der er behov for det.
- Man efterlader ikke brugte kopper og tallerkener i håndvasken, men tager dem gerne med ned i kantinen.
- Man rydder op efter sig i mødelokaler og kaffeområder.
- Hvis man opdager et problem, så siger man til.
- Udluftning efter behov
Fra tidligere erfaring ved vi at nogle folk automatisk kommer til at påtage sig mere ansvar end andre for at leve op til ovenstående. Derfor er det også fuldt tilladt at påpege overfor andre, hvis der er nogen der er ekstra glemsomme 😉
Rengøring
Der er rengøring 2 gange om ugen, hvor der støvsuges, tømmes skraldespande og hvor bordene tørres over, hvis der er ryddet op på bordet. Rengøringen foregår typisk Onsdag og i Weekenden med en vis fleksibilitet og sker finder typisk sted efter normal arbejdstid.
Sitdowns
Vi afholder hver måned Sitdown på nærmere oplyste tidspunkter. Her fortælles der om hvad der sker på stedet og medlemmerne kan tage ting op til diskussion og der er mulighed for at komme med forslag til forbedringer mv. ALLE opfordres til at deltage i det omfang det er muligt. Det er en super mulighed for at få indflydelse.
Vi går ind for åbenhed. Hvis der er et problem på/med Syndikatet, så sig det venligst i stedet for at lade problemer og frustrationer bygge sig op.